Sprawczy uczniowie:
Wspieranie poczucia sprawczości każdego dziecka to coś więcej niż zapewnianie mu możliwości wyboru. Dlaczego to takie ważne? Kiedy dzieci mają poczucie sprawczości, czują, że mają większą kontrolę nad sobą i zaczynają dostrzegać oraz rozumieć swój wpływ na ludzi i świat wokół.
Uczniowie z poczuciem sprawczości i skuteczności biorą odpowiedzialność za proces uczenia się.
Poczucie sprawczości jest bowiem powiązane z wiarą ucznia w jego zdolność do odniesienia sukcesu (poczucie skuteczności).
Uczniowie aktywnie zaangażowani w naukę monitorują i dostosowują jej tempo i natężenie w zależności od potrzeb. Przekazują informację zwrotną i współpracują z nauczycielami i innymi uczniami w celu planowania oraz oceny potrzeb edukacyjnych.
Społeczność szkolna
Społeczność, która wspiera sprawczość, oferuje uczniom możliwość rozwijania ważnych w życiu umiejętności, takich jak krytyczne i kreatywne myślenie, wytrwałość, niezależność i pewność siebie. Są one niezbędne zarówno w procesie uczenia się, jak i rozwoju poczucia własnej skuteczności.
Szkoła skupiona na poczuciu sprawstwa bierze pod uwagę sposób, w jaki dzieci się uczą oraz jakie są ich możliwości. To, jakie przekonania na ten temat posiada nauczyciel, wpływa na jego codzienne wybory dotyczące m.in. wyznaczania czasu, tworzenia przestrzeni do nauki, wybierania i tworzenia materiałów oraz budowania relacji w klasie.
Co mogą zrobić rodzice?
67-221 Białołęka
Białołęka 20