mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.
Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które - identycznie jak papierowa legitymacja - poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.
Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam, jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiast poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
Przed uruchomieniem dokumentu w Aplikacji należy:
- wysłać na pocztę elektroniczną sekretariat.sp@peclaw.eu aktualne zdjęcie dziecka, spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego (w postaci cyfrowej o wymiarach 354x496 lub jej wielokrotności w formacje jpg, nie większe niż 5MG)
- podbić wersję papierową legitymacji na obowiązujący rok szkolny w sekretariacie szkoły.
Pomocny link, z którego dowiesz się więcej o Aplikacji:
https://info.mobywatel.gov.pl/aktualnosci/mobywatel-junior-dodaj-legitymacje-szkolna-do-aplikacji
Podstawa prawna:
67-221 Białołęka
Białołęka 20