Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

ODKRYWANIE PRZEZ DZIECI WŁASNYCH MOŻLIWOŚCI I SENSU DZIAŁANA

ODKRYWANIE PRZEZ DZIECI WŁASNYCH MOŻLIWOŚCI I SENSU DZIAŁANA

 

 

 

Proces wychowania i kształcenia prowadzony w klasach I-III szkoły podstawowej umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania. Ten sam proces realizowany obecnie w domu ma umożliwić dzieciom poznanie tych aspektów.

 

  • W domu Rodzice w sposób naturalny bawią się z dziećmi i każda zabawa, gra, rozmowa, wspólne oglądanie filmu to formy wspierające rozwój dziecka.
  • Czas, w którym dziecko nie chodzi do szkoły, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne, lepiej zorganizowane, odpowiedzialne.
  • Pobyt w domu daje możliwość częstszych rozmów z dziećmi na interesujące je tematy. W ten sposób można wzbogacać ich słownictwo oraz wiedzę o świecie.
  • Ważne jest także wspólne czytanie książek, rozmawianie o nich i wyjaśnianie. Głośne czytanie oraz słuchanie tekstu czytanego jest dobrą metodą wspierania nauki czytania.
  • Nauka w domu to możliwość realizowania rodzinnych projektów oraz słowna informacja zwrotna skierowana do dziecka, budująca świadomość jego własnych postępów, zasobów i potrzeb rozwojowych.

 

Dziecko najlepiej rozwija się, kiedy uczestniczy w procesie nadawania znaczeń czynnościom i działaniom, które wykonuje. Wynika to
z naturalnej potrzeby działania.

Nauka dziecka w domu to stwarzanie warunków do jego aktywizacji we wszystkich obszarach rozwoju.

Istotą procesu uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym jest jego udział w eksperymentach i doświadczeniach wielozmysłowych. Eksperyment i doświadczenie wielozmysłowe to konkretne działanie w przestrzeni.

 

Mogą to być np. rodzinne projekty:

  1. przygotowanie produktów i pieczenie ciasta z wykonaniem notatki dotyczącej czasu przeprowadzania kolejnych czynności w projekcie;
  2. opracowanie rodzinnego księgozbioru z klasyfikacją książek według przyjętej zasady;
  3. zorganizowanie rodzinnego turnieju gier planszowych;
  4. rodzinna wycieczka po wirtualnym muzeum z wykonaniem notatki na temat ciekawych eksponatów i zapisu informacji
    o nich; budowanie z klocków konstrukcji na wybrany temat;
  5. przygotowanie kartek dla koleżanek i kolegów z klasy w wersji papierowej i cyfrowej itp.

Źródło:

https://www.kuratorium.wroclaw.pl/ksztalcenie-na-odleglosc-w-klasach-i-iii-szkoly-podstawowej-poradnik-men/

 

Data dodania: 2020-12-28 11:00:44
Data edycji: 2020-12-28 17:35:36
Ilość wyświetleń: 335

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Zobacz

Kalendarz

Kwiecień 2025
NdzPnWtŚrCzwPtSob
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Dzisiaj: Sobota, Kwiecień 5, 2025

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz!
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej